Sabtu, November 12, 2011

ANDAINYA AKU PERGI DULU

Suka,duka,bangga, kecewa, marah
apa jua yang ku alami
semuanya
tercatat di sini,
cuma aku meletakkan setiap
perasaan dalam bahasa yang tersirat...

segala yang tercatat disini
adalah pesanan untuk diri ku dan juga kalian...
adik-adik ku...

andai aku telah tiada
jangan lah kalian sering berbalah sesama sendiri
hormatlah kalian antara
satu sama lain..
sesungguhnya tanpa kalian sedari
sebenarnya kalian saling memerlukan
antara satu sama lain

jika ada yang tidak puas hati
terus terang adalah yang
terbaik daripada
menulis di WALL MUKABUKU...
saling memerli adalah racun
dalam perhubungan silaturrahim
yang telah terbina sejak azali...

Adik-adik ku,
walau apa jua kesilapan kalian
antara satu sama lain
jangan dipandang hina ,
jangan memaki hamun
& jangan mengaibkan
antara satu sama lain...

Sebaiknya,
saling menasihati antara satu sama lain..

Lembutkanlah hati kalian
untuk mendengar
nasihat dan juga teguran...

Cukuplah sampai disini..
ketahuilah oleh kalian
BETAPA aku amat MENYAYANGI kalian..
lebih dari segalanya yang aku ada...
Walau apa jua yang kalian lakukan pada ku
doa ku sentiasa ada untuk kalian
 aku hanya berdoa yang BAIK-BAIK sahaja untuk kalian..
walau kalian MENYAKITI aku..

SITI NURBAIEZURA...
kau lah yang akan bertanggungjawab pada
adik-adik setelah aku tiada
jangan cepat melenting dalam melayani kerenah adik-adik mu..
walau sekarang mereka kian DEWASA...
sabar itu adalah yang terbaik..
DIAM dan LIHAT sahaja
TEGUR bila perlu...
pada ku itu adalah yang TERBAIK...
( itulah yang aku amalkan sekarang )
kerana adik-adik mu
MAHA berhati BATU...
kelembutan juga yang mereka minta dalam
membetulkan salah dan silap
mereka...

p/s : Seandai nya aku pergi dulu dari kalian
        tolong sambung en3 blog ini
        blog ini adalah untuk kalian
        adik-adik ku.....




~ S.a.Y.@.N.g ~

1 ulasan: